Ettglasjuice
14Jun/120

Hype-tåget: The Last of Us

Sammanfattar E3 2012 genom att bygga hype kring de mest lockande titlarna som visades! De brister som finns i Uncharted-spelen lyckades i seriens tredje del lysa igenom så starkt att jag nästan tappat hoppet för seriens fortsättning. En av de största bristerna är striderna som aldrig känts helt klockrena framför allt på grund av bristen av feedback i vapen och avsaknaden av vikt och betydelse.

När man ser The Last of Us spelas är dock alla farhågor om att Naughty Dog skulle begå liknande misstag även här som bortblåsta. Här har vi istället tungt gameplay med god feedback som verkligen känns. Precis som Watch Dogs var mina initiala farhågor att spelet skulle vara väldigt styrt och scriptat men tydligen har press på plats sett samma demonstration utspela sig helt annorlunda varje gång den spelas. The Last of Us ser mörkt och tungt ut på ett sätt som gör att varje scen känns ända in i benmärgen, kan spelet leverera den känslan rakt igenom kommer det troligtvis bli en personlig favorit.

Av Andreas Berg

Systemvetarstudent på dagen, podcastare i Farfararsparadoxen på natten.

Kommentarer (0) Trackbacks (0)

Ännu inga kommentarer


Leave a comment

(required)

Inga trackbacks ännu.